Instrument Replacement

couple more notes:
speedo power out originates from the oem instrument so you will need to provide switched power to the speed sender
then also see the other thread regarding notes about using the speed signal from the ECU - it may or may not work with the DD gauge depending on whether it has an internal pull-up or will require an external one
 
Which model instruments are you using from DD?
I have the MCV-7000, and I have no idea about the speed sending unit thing, but will definitely start looking for that thread.
Also, my harness isn't quite the same as the one you posted, its got a few wire color differences that im working thru. I believe i have most of them sorted now, i just have an Orange wire, and a Grey wire to figure out what they go to, and the Illum pwr wire is Brown instead of Red with a blue stripe.
 
see my note about MAIN HARNESS wire colours, not the instrument sub-harness
find the main harness connector and correlate the wires across that connector set
 
Completely missed that about the main harness! Just checked the main harness and you are right, the sub harness has very different colors, saved the day again!
 
[QUOTE = "DEcosse, message: 287293, membre: 3206"]
Un des membres m'a demandé de remplacer les instruments
Sur le RIII et le classique, vous pouvez échanger à peu près tout ce que vous aimez (après-vente ou même certains OEM)
Cependant, les modèles Touring et Late utilisent CANBUS, vous ne pouvez donc pas faire grand-chose.

J'ai créé une clé qui identifie chacun des fils de signal des instruments.

R3_Instruments.jpg


Quelques notes rapides:
Les signaux du témoin lumineux pour neutre, pression d'huile, bas niveau de carburant et MIL sont tous actifs `` bas ''
Les signaux des voyants lumineux pour les virages et les feux de route sont actifs `` élevés ''
Le powero power 'out' est un 12V commuté pour le capteur de vitesse.
Les LED d'alarme sont des signaux de niveau de tension de LED, c'est-à-dire qu'elles se connectent directement à une LED nue et non à une LED prête pour 12V.

J'espère que cela est utile pour tous ceux qui choisissent d'emprunter cette voie - j'ai pensé que je devrais simplement le poster pour référence générale.
[
 
[QUOTE = "ludo, message: 711623, membre: 10361"]
[QUOTE = "DEcosse, message: 287293, membre: 3206"]
Un des membres m'a demandé de remplacer les instruments
Sur le RIII et le classique, vous pouvez échanger à peu près tout ce que vous aimez (après-vente ou même certains OEM)
Cependant, les modèles Touring et Late utilisent CANBUS, vous ne pouvez donc pas faire grand-choisir.

J'ai créé une clé qui identifie chacun des fils de signal des instruments.

[ATTACH = full] 93040 [/ ATTACH]

Quelques notes rapides:
Les signaux du témoin lumineux pour neutre, pression d'huile, bas niveau de carburant et MIL sont tous actifs `` bas ''
Les signaux des voyants lumineux pour les virages et les feux de route sont actifs `` élevés ''
Le powero power 'out' est un 12V commuté pour le capteur de vitesse.
Les LED d'alarme sont des signaux de niveau de tension de LED, c'est-à-dire qu'elles se connectent directement à une LED nue et non à une LED prête pour 12V.

J'espère que cela est utile pour tous ceux qui choisissent d'emprunter cette voie - j'ai pensé que je devrais simplement l'affiche pour référence générale.
[
[/CITATION]
 
What is your question @ludo ?
If you have one, I'd like to help if possible.
It looks like you quoted me and then a new post with another quote of that quote! :D
(But I didn't see anything added other than my original info)
 
[QUOTE = "ludo, message: 711624, membre: 10361"]
[QUOTE = "ludo, message: 711623, membre: 10361"]
[QUOTE = "DEcosse, message: 287293, membre: 3206"]
Un des membres m'a demandé de remplacer les instruments
Sur le RIII et le classique, vous pouvez échanger à peu près tout ce que vous aimez (après-vente ou même certains OEM)
Cependant, les modèles Touring et Late utilisent CANBUS, vous ne pouvez donc pas faire grand-choisir.

J'ai créé une clé qui identifie chacun des fils de signal des instruments.

[ATTACH = full] 93040 [/ ATTACH]

Quelques notes rapides:
Les signaux du témoin lumineux pour neutre, pression d'huile, bas niveau de carburant et MIL sont tous actifs `` bas ''
Les signaux des voyants lumineux pour les virages et les feux de route sont actifs `` élevés ''
Le powero power 'out' est un 12V commuté pour le capteur de vitesse.
Les LED d'alarme sont des signaux de niveau de tension de LED, c'est-à-dire qu'elles se connectent directement à une LED nue et non à une LED prête pour 12V.

J'espère que cela est utile pour tous ceux qui choisissent d'emprunter cette voie - j'ai pensé que je devrais simplement l'affiche pour référence générale.
[
[/CITATION]
[/CITATION]
B
[QUOTE = "ludo, message: 711623, membre: 10361"]
[QUOTE = "DEcosse, message: 287293, membre: 3206"]
Un des membres m'a demandé de remplacer les instruments
Sur le RIII et le classique, vous pouvez échanger à peu près tout ce que vous aimez (après-vente ou même certains OEM)
Cependant, les modèles Touring et Late utilisent CANBUS, vous ne pouvez donc pas faire grand-choisir.

J'ai créé une clé qui identifie chacun des fils de signal des instruments.

[ATTACH = full] 93040 [/ ATTACH]

Quelques notes rapides:
Les signaux du témoin lumineux pour neutre, pression d'huile, bas niveau de carburant et MIL sont tous actifs `` bas ''
Les signaux des voyants lumineux pour les virages et les feux de route sont actifs `` élevés ''
Le powero power 'out' est un 12V commuté pour le capteur de vitesse.
Les LED d'alarme sont des signaux de niveau de tension de LED, c'est-à-dire qu'elles se connectent directement à une LED nue et non à une LED prête pour 12V.

J'espère que cela est utile pour tous ceux qui choisissent d'emprunter cette voie - j'ai pensé que je devrais simplement l'affiche pour référence générale.
[
[/CITATION]
One of the members asked me about swapping out the instruments
On the RIII & classic, you can swap to pretty much anything you like (after-market or even some OEM)
However the Touring & Late Model use CANBUS so not much you can do there.

I created a Key that identifies each of the signal wires at the instruments.

R3_Instruments.jpg


A couple of quick notes:
The indicator lamp signals for Neutral, Oil Pressure, Low Fuel and MIL are all active 'low'
The indicator lamp signals for Turns and Hi Beam are active 'high'
The speedo power 'out' is a switched 12V for the speed sensor.
The Alarm LED are LED voltage level signals i.e. connect directly to a bare LED, not 12V-ready LED.

Hope this is useful for anyone who chooses to go that route - thought that I should just post it up for general reference.
Hello mr decosse i try to change my instrument for a motogadget ,thank you for the wiring shema ,my rocket is classique 2006 but when i plug the n2 to the n18 i have default .my ecm is kehin . i have no abs .how identifie if i have bus can or not ?is it nessecaire to plug the 12 ground to 10 ground .if you have a minute to help me thank you .
 
Hi @ludo
NO CANBUS on your system 👍😁

The 10 & 12 terminals already connect to ground on the main harness so you can use either one of these to provide ground for your moto-gadget

(just be sure that the references I am using for terminals and wire colours are at the single main harness connector, NOT on the OEM Instruments sub-harness)

when i plug the n2 to the n18 i have default

I'm not quite sure what you mean here - is it that you connect the ignition power from pin 2 to pin 18, for the speed sender power but speedo still does not work?
Yes, you need 12V to pin 18 to make the speed sender work

But see my note here regarding the SPEED OUTPUT FROM ECU :

^ That comment is possibly hard for even English Speaker to understand! :D
I am not 100% sure but I believe the OEM signal OUT of the ECU is what is called an 'open drain' output (explained in my post)
- that means that when connected to SOME devices it may not work
So it POSSIBLY needs a pull-up resistor to make the signal work.
 
Back
Top